חברות ניהול

"יש לי חדשות בשבילך, הבתים המשותפים של מחר כבר כאן היום"

שיחה קצרה עם שי סטולר, בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת אופק לניהול ואחזקת מבנים

מאת: שירות RMCM

קבוצת אופק'קבוצת אופק – ניהול ואחזקת מבנים' היא חברת ניהול שנולדה מאיחוד של שתי חברות ותיקות ומצליחות (בית פיקס ולידר ניהול). המהלך הזה מעורר סקרנות ומחשבה ועשוי לסמן כיוון גם לחברות אחרות שחולקות את אותו אזור לקראת העתיד לבוא בענף ניהול בתים משותפים. אז הלכנו ללמוד אצל שי סטולר, מנכ"ל משותף ואחד מבעלי החברה.

4 שאלות ייחודיות, שאלת הביטוח והשאלה הזהה.

מה מניע שתי חברות ניהול מצליחות וצומחות להתאחד?

יש כמה דברים ביסוד המהלך שעשינו. אגב, זה קרה לפני שנה. מעל הכל, כמו בכל עסקה, יש את המניע העסקי והמסחרי – האם ניתן להרוויח יותר?!

יצא המקרה וגם שלומי (שלומי שאלתיאל, מנכ"ל משותף) וגם אני עשינו הערכת מצב, לאור המהפכה שעוברת על הענף, ושנינו הבנו מה כל אחד צריך לעשות בעסק שלו כדי להיות ערוך לשינויים שכבר קורים ולאלה שעוד צפויים.
השורה התחתונה היא, שהחוזקות של שלומי זה בדיוק מה שאני הייתי צריך ולהיפך. מכיוון שיש בינינו היכרות מוקדמת ואף שיתפנו פעולה בעבר, יכולנו לזהות את זה ולהסיק את המסקנות. מכאן הדברים התגלגלו מהר. מדובר בשתי חברות מסודרות, כך שהאיחוד יכול היה להתבצע, גם ברמה הטקטית, תפעולית, הבירוקרטית והחשבונאית, בקלות יחסית.

בסופו של דבר זה השילוב של כדאיות עסקית ברורה והעובדה שאנו משלימים אחד את השני, וההתכנות התפעולית, הביאה אותנו להחלטה ללכת על זה בכל הכוח.

איך אתם משלימים זה את זה?

ברמה האישית יש בינינו הערכה הדדית, אמון, תקשורת טובה וגם חיבה הדדית. כמו שאמרתי, הדברים האלה, שבלעדיהם אי אפשר להתקדם, היו גם לפני שאפילו חשבנו על איחוד. היום אנחנו חושבים יחד וכמו שנאמר – "טובים השניים מן האחד".

בהיבט המקצועי, לשלומי יש יתרון אדיר בכל מה שקשור לתפעול. הוא בא מעולם ההפקות ואולפני הטלוויזיה והיכולת שלו להניע פרויקטים מורכבים ולנהל אותם היא יוצאת דופן. היתרון שלי הוא בצד המסחרי והשיווקי.
עכשיו, כאשר התפעול יורד לי מהכתפיים והשיווק יורד לשלומי מהראש, כל אחד מאיתנו יכול להתמקד במה שהוא הכי טוב ולהביא יותר תפוקות. זה עושה הרבה שקט נפשי בעבודה.

יש גם עניין של התייעלות. כאשר אתה מאחד חברות יש לך שתי הזדמנויות לוגיסטיות אדירות: אחת היא הקטנת עלויות, כלומר חיסכון בהוצאות השוטפות, והשנייה היא שדרוג טכנולוגי.
איחוד של חברות זה תהליך מורכב בכל מצב. להמחשה: רק ענייני הנהלת חשבונות ומיסוי זה כאב ראש אחד גדול. לכן חשוב לי להדגיש שוב, אחד הדברים שזירזו אותנו בהחלטה שמדובר ברעיון טוב הוא ששתי החברות מלכתחילה היו מאוד יעילות. בעלי המקצוע שסייעו לנו אמרו שמדובר בסיטואציה מאוד נדירה – למצוא שותף שמשלים אותך.

איך זה משפר את ההערכות שלכם לבתים המשותפים של מחר?

יש לי חדשות בשבילך, הבתים המשותפים של מחר כבר כאן היום. עם יותר דיירים, יותר מערכות, יותר טכנולוגיות ויותר דרישות. אנחנו בתוך המהפכה כבר עשור בערך וזה רק הולך ומתגבר. הטיפול במגדל דירות מתקדם ועתיר טכנולוגיה שונה בתכלית מהטיפול בבנייני הדירות של פעם. אני קורא את המידעון ואני יודע שמדברים בו הרבה על ההתפתחות הזאת.

היכולת שלנו לתת מענה לדרישות החדשות קפצה מדרגה כתוצאה מהאיחוד בינינו, והיעד שלנו הוא לצרף לשירותינו עוד מגדלים.

צריך להבין, זה לא שאנחנו נביאים וחוזים את העתיד, אלא שאנחנו פשוט חווינו את העידן החדש בכמה וכמה בניינים שאנחנו מנהלים והבנו לאן הדברים הולכים ומה צריך לעשות כדי שנוכל לתת מענה לעוד בניינים כאלה.

איך הדיירים שלכם קיבלו את החדשות?

הוצאנו כמובן הודעות מסודרות לכולם וקיבלנו הרבה ברכות 'דרך צלחה'. אבל האמת היא שהדיירים לא באמת הרגישו שינוי. מבחינתם אנחנו זמינים למענה לכל בעיה או תקלה, ובשוטף הבניינים מנוהלים ומבוקרים. וכך זה צריך להיות. זה, בתכלס, התפקיד שלנו.

דייר לא צריך לדעת דבר על הטכנולוגיות החדשות שמפעילות את המעליות בבניין שלו, ועל ההתפתחויות בתחום של מערכות הבניין, האתגרים בתחום האינסטלציה, החשמל והניקיון. אנו כל הזמן מתעדכנים עם נושאים חדשים ודואגים שדיירי הבניין יקבלו את הטוב ביותר.
מה שהדייר צריך לדעת שהטכנאי/בעל המקצוע המתאים מגיע מהר ויש לו את הידע המקצועי ואת הכלים לטפל בבעיה.

בקיצור, עם כל ההתרגשות על האיחוד, מבחינת הדיירים לא קרה שום דבר. הכל מנוהל באופן שקט ויסודי.

שאלת הביטוח

אין שאלה, בלי כיסוי צד ג' בהיקף מתאים אנחנו לא נכנס לעסקה, ולא משנה כמה הבניין מאתגר ומפתה. לגבי שאר הביטוחים שוועד בית צריך, אנחנו יכולים רק להמליץ.

ועד בית צריך, לדעתנו, להיות מכוסה באופן מקיף – מבנה, אחריות אישית וכל הכיסויים. על כיסוי צד ג' אנחנו לא מוותרים.

השאלה הזהה: מדוע לבחור בכם?

חברת בוטיק עם ניסיון וידע רב בתחום – יש אצלנו  ידע וניסיון, והשילוב של שלומי ושלי בא לידי ביטוי ביעילות ומהירות המענה לבניינים בניהולנו. אנו מטפלים בבניינים כאילו זה בניינים שאנו גרים בהם.

מוכנות גבוהה לעידן החדש – עבור ועדי בתים בבניינים חדשים אנחנו מציעים יתרון משמעותי בתשתיות הניהול ומהירות השירות שלנו, בהיכרות עם ההתפתחויות שרלוונטיות עבורם, וברמת המוכנות לאתגרים.

מיקוד אזורי – אנחנו פועלים באזור השרון ומתמקדים בו, היתרון הזה בא לידי ביטוי בטיפול האיכותי  ללקוחות שלנו – ועדים, בעלי דירות ודיירים – לוגיסטיקה קצרה ומענה מהיר.

מיקוד בבנייני מגורים – אנחנו מכירים היטב את הצרכים והדרישות של בעלי דירות ושל דיירים, וממשיכים ללמוד על מנת להיות הטובים ביותר בשירות.

טיפים

📌 לוועד הבית

הסוד הוא בתקנון

תקנון ברור ומסודר, שבעצם מהווה אמנה מוסכמת, עוזר מאוד לפתור בעיות ולהתגבר על מכשולים.

כדאי לבדוק כל עניין שעומד על הפרק בחיי הוועד, האם וכיצד הוא יכול להשפיע על התקנון.

📌 לבעלי הדירות

הדירה היא השקעה

גם אם אתם לא גרים בדירה, אלא משכירים, צריך כל הזמן להסתכל על הדירה כעל השקעה שצריכה להשביח את עצמה.

חשיבה חיובית לגבי תוכניות ורעיונות של הוועד ,או של בעלי דירות אחרים, יכולה רק להועיל לטווח ארוך.

📌 לדיירים

הלובי בבניין הוא הסלון שלכם

הבית המשותף הוא סביבת החיים שלכם. מכאן אתם יוצאים לעבודה או ללימודים ולכאן אתם חוזרים בכל יום.
יש מי שדואג שזה יהיה נקי ונעים. תעזרו להם. שמרו על סביבת החיים שלכם. יותר כיף.

קבוצת אופק

אופק – כרטיס ביקור

שם החברה קבוצת אופק בתים משותפים בע"מ
שנת יסוד 2023 (איחוד של חברת בית פיקס וחברת לידר ניהול)
בעלים / מנהלים
  • שי סטולר
  • שלומי שאלתיאל
אזורי פעילות אזור השרון  – רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמת השרון, הוד השרון
משרדים הרצליה ורעננה

למידע נוסף

אתר אינטרנט הקליקו לאתר
דוא"ל ofekgroup10@gmail.com
טלפון 1-700-700-628