ביטוח עסק בדירת מגורים – מי צריך את זה?
בימים אלה כאשר יותר ויותר אנשים עובדים מהבית, כדאי לוועד להכיר את ההרחבה לביטוח פעילות עסקית בדירת מגורים
בשנים האחרונות יש תופעה מואצת של מעבר לעבודה מהבית. לעתים נראה שהתופעה נולדה בגלל אילוצי מגפת הקורונה, אבל למעשה היא נולדה הרבה קודם, כתוצאה מהתפתחות הכלים הדיגיטליים שאפשרו עבודה חלקה גם מרחוק, וניהול עסקים וירטואליים שונים. מגפת הקורונה האיצה את המגמה כמובן.
יש להניח כי בבניין שלכם יש מספר דיירים שעובדים כעת מהבית, וגם כאלה שהעבירו פעילות עסקית הביתה.
עסקים ביתיים נפוצים
קליניקות של רופאים.
מטפלים פסיכולוגיים.
מאמנים אישיים.
יועצים.
מעצבים.
- פעוטונים.
במידעון בר-עוז מחודש פברואר 2021 עסקנו בהיבטים של תופעה זו הקשורים לוועד הבית: ניהול עסקים בבית משותף.
הפעם אנחנו מתמקדים במידע הקשור לבעלי הדירות. לכם, כחברי ועד, עשוי להיות עניין ליידע אותם.
ביטוח דירה רגיל אינו תקף לפעילות עסקית
עסק שמתנהל בדירת מגורים חייב בכיסוי ייחודי לפעילות העסקית. למעשה, פוליסות ביטוח דירה, מבנה ותכולה, מחריגות באופן מפורש פעילות עסקית. המשמעות: גם בדירה מבוטחת בה מתקיימת פעילות עסקית כלשהי, נזקי מבנה ותכולה הקשורים לפעילות זו אינם מכוסים במסגרת הפוליסה.
הפתרון: הרחבה לביטוח עסק בדירת מגורים
מי שמנהל עסק בדירתו יכול להוסיף לפוליסה הרחה מיוחדת לביטוח פעילות עסקית בדירת מגורים. הרחבה זו מכבה את חלקי המבנה ואת התכולה המשמשים לצרכי העסק.
מה כוללת ההרחבה לביטוח פעילות עסקית בדירת מגורים?
כיסוי לנזקי מבנה – לחלק המבנה המשמש לפעילות העסקית.
כיסוי לנזקי תכולה – לריהוט, ציוד וכד' המשמשים לצרכי העסק.
כיסוי צד ג' – במידה רבה זה הכיסוי החשוב ביותר.
כיסוי חבות מעבידים.
כיסוי לכספים.
ועד הבית יכול להפיץ את המידע אודות ההרחבה לפעילות עסקית בדירת מגורים בקרב בעלי הדירות והדיירים. האינטרס של הוועד היו שכל ענייני הביטוח של כל הדירות בבניין יהיה מסודרים.
לתשומת לב הוועד
עסקים ביתיים שגם מקבלים קהל בבית משותף (למשל, קליניקה רפואית) צריכים להיות מדווחים כשטח מסחרי, לעניין ביטוח הבית המשותף.