חברות ניהול

"הצלחת המודל שלנו היא פועל יוצא של עובדי החברה המקצועיים והמסורים"

שיחה קצרה עם נופר אלפסי, מנכ"ל חברת 'אדן אור'

מאת: שירות RMCM

eden-or

חברת 'אדן אור' ניהול ואחזקת מבנים הוקמה ומנוהלת ע"י בני זוג, דרור ונופר אלפסי, מה שמיוחד בנוף של הענף, אבל זה לא הדבר היחיד שיוצא דופן בחברה; אדן אור הינה חברה שמעסיקה בעצמה את בעלי המקצוע השונים – חשמלאים מוסמכים, אינסטלטורים, רתכים ואחרים. היקף הפעילות המרשים של אדן אור מוכיח שזה מצליח.

חשבנו שכדאי ללמוד איך ולמה חברה מחליטה ללכת נגד הזרם, ולנסות להבין האם המודל יכול להתאים גם למתחרים. אז הלכנו לשוחח עם נופר אלפסי, המייסדת, הבעלים והמנכ"ל.

4 שאלות ייחודיות, שאלת הביטוח והשאלה הזהה.

נתחיל דווקא ממבנה ההנהלה שלכם, שהוא לא שגרתי

נכון, זה לא שגרתי בענף שלנו שבני זוג נשואים מנהלים יחד חברה, בטח לא חברה בסדר גודל שלנו. אבל זה שוק גדול, אז מי יודע?

אני רוצה להדגיש שהיכולת של דרור ושלי לעבוד יחד, ואנחנו עושים את זה כבר שנים רבות שנים ותודה לאל מצליחים, נשענת לא על הזוגיות הנפלאה שלנו אלא דווקא על חלוקת התחומים הברורה בינינו – דרור בחזית, אני בעורף; הוא בתפעול, אני באדמיניסטרציה; הוא נמצא כל היום בשטח, בבניינים מול המערכות השונות ואנשי המקצוע, ואני במשרד, שגם בו יש מערכות מתקדמות אבל זה עניין אחר.

אנחנו שותפים מושלמים והעובדה שאנחנו גם זוג נשוי עם שלושה ילדים היא צירוף מקרים.

איך הגעתם להחלטה להעסיק ישירות את כל בעלי המקצוע?

אנחנו מעסיקים את אנשי האחזקה, החשמלאים, הרתכים, הרצפים, האינסטלטורים וכד'. בכל הקשור לשאר התחומים – ניקיון, גינון, הדברות וכד' – אנו מעסיקים חברות אשר יש ברשותן את כל האישורים הדרושים והן מספקות מפקחים מטעמן.
הקמנו את החברה עם המודל הזה כבסיס. התכנון שלנו והחישובים שעשינו הראו שאם יש לנו שליטה מלאה בלוח הזמנים של אנשי האחזקה, אנחנו יכולים לתת מענה איכותי יותר מהר ויותר בזול.

אנחנו מספקים את רוב השירות המקצועי לתחזוקת הבניינים באמצעות עובדים שכירים. כלומר, אנחנו נהנים מזמינות מלאה של המקצוענים שדרושים לתחזוקה שוטפת של בניין וחוסכים לוועד הבית את פער התיווך.

אני רוצה להדגיש כמה דברים בעניין המודל שלנו. ראשית, זה מודל שמתאים לנו ספציפית בזכות היכולות המקצועיות והידע של דרור, השותף שלי, שמאפשר לנו להעסיק ולנהל באופן יעיל אנשי מקצוע שונים. עובדה

דבר שני, זה לא שאנחנו לא משתמשים בכלל בחברות מקצועיות או בבעלי מקצוע חיצוניים. ודאי שכן. למשל, בתחום המעליות אין לנו ברירה, כי החוק קובע שמעליות יתוחזקו ע"י חברה מורשית.
המודל שלנו מבוסס בעצם על חוק ניהולי שידוע בשם 'חוק 80/20'. לפי התכנון שלנו, 80% מהתחזוקה של בתים משותפים מורכב מעניינים שוטפים ושגרתיים ומתקלות ואירועים – בואו נקרא להם 'פחות מורכבים'.
במודל שלנו, בו חברת המקצוענים היא בתוך הבית והשירות כלול במחיר, השגנו גם יעילות תפעולית וגם יעילות פיננסית, שוועדי הבתים שעובדים איתנו נהנים מהן.

אנחנו מתחזקים עשרות מגדלים עם אוכלוסייה חזקה, מתוחכמת ותובענית. אני חושבת כי העובדה שכל הצמיחה שלנו מגיעה מהמלצות של לקוחות – מדברת בעד עצמה.

בדרך גילינו עוד יתרון במודל שלנו, שלא חשבנו עליו קודם, והוא החיסכון גם במקרים בהם צריך להיעזר בכוחות מקצועיים חיצוניים. טיפול שוטף ברמה גבוהה לאורך הדרך מקטין את הכמות וגם את ההיקף של האירועים 'הגדולים'. כלומר, גם אותם 20% של אירועים בהם אנחנו נדרשים לגורמי מקצועי מבחוץ, הטיפול מהיר יותר ועולה פחות.

אי אפשר להצליח במודל שלנו בלי צוות מקצועי ברמה גבוהה ויציב. זה תנאי הכרחי.

איך באמת מחזיקים צוות איכותי לאורך זמן?

זה אתגר ענק. לבנות צוות מקצועי רב תחומי – משאבות, בינוי, חשמל וכו' – זה אתגר גדול בפני עצמו, אבל לשמור על צוות לאורך זמן זה משהו אחר.

אנחנו נותנים לעובדים שלנו תנאים מעולים וסביבה מקצועית מאתגרת. לפי מה שקראתי כאן, כולם מודעים לתחכום הנדרש מצוות מקצועי בבתים משותפים, עם כל המערכות המתקדמות החדשות. בעל מקצוע שעובד איתנו, או בכל מקום שמספק שירות למגדלי דירות, פוגש ביומיום את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

התנאים האישיים והאתגרים המקצועיים הם חשובים והכרחיים, אבל מעל הכל קיים האמון האישי. אני יודעת שאני יכולה לסמוך על המקצוענים שלי והם יודעים שהם יכולים לסמוך עלי. אלו הדברים שיוצרים אווירת משפחה.

מטבע הדברים אני לא יכולה לפרט מקרים ספציפיים, אבל כאשר אתה מטפל באלפי משפחות מן הסתם יש לא מעט אירועים בהם אתה צריך להתייצב מאחורי העובדים שלך.

הצלחת המודל שלנו היא פועל יוצא של עובדי החברה המקצועיים והמסורים.

איך אתם מתמודדים עם החידושים הטכנולוגיים?

ראיתי שאתם מרבים לעסוק בנושא הזה של הטכנולוגיות המתקדמות בבתים משותפים. זה תהליך שכבר קיים כמה שנים. אנחנו נכנסנו לענף כשהוא כבר נחשב לענף עתיר טכנולוגיה. כלומר, חידושים טכנולוגיים זה חלק מעניין.

אני לא רואה במה שונה חידוש טכנולוגי בתחום המשאבות, שמומחה משאבות צריך להכיר אותו וללמוד אותו, לבין חידוש טכנולוגי בתחום המחשבים, שטכנאי מחשבים צריך להכיר וללמוד.

בענף שלנו יש רצף של חידושים. עכשיו, למשל, נולד העניין של רכב חשמלי. באזור בו אנחנו פועלים הנושא הזה 'חם' במיוחד והמכוניות החשמליות פופולאריות מאוד.
לפני כמה שנים הקדמנו את המגמה והכנו תוכנית פעולה ומסמך המלצות מפורט לנושא הזה עבור כל המגדלים שעובדים איתנו, כך שעם הפריצה של הרכב החשמלי בישראל הוועדים שאיתנו יכלו להגיב באופן מיידי עם פתרון מערכתי חכם.

להטמיע ידע חדש וטכנולוגיות מתקדמות זה חלק מהעבודה שלנו בשוטף.

שאלת הביטוח

בעניין הביטוח אנחנו לגמרי כמו כולם. ביטוח צד ג' בהיקף של 5 מיליון ש"ח לפחות הוא דרישת סף. אנחנו מאוד ממליצים על ביטוח מבנה ובפועל 100% מהוועדים שאנחנו עובדים עבורם רכשו ביטוח מבנה.

אנחנו כחברה מכוסים היטב עם כל הביטוחים הזמינים שמתאימים לפעילות שלנו – צד ג', אחריות מקצועית, חבות מעבידים ואחרים.

השאלה הזהה: מדוע לבחור בכם?

צוות מקצוענים אינטגרלי – אנחנו מעסיקים ישירות את בעלי המקצוע הדרושים לתפעול מגדלי דירות ומערכות בבתים משותפים. שיטה זו מעניקה לנו יכולת תגובה מהירה (בפועל, מיידית) לכל קריאה, עם מענה ברמה המקצועית הגבוהה ביותר ובעלויות מופחתות באופן משמעותי.

ידע ייחודי – השילוב בין מנהל בכיר עם ידע מקצועי רחב וצוות ותיק ועתיר ניסיון יצר מאגר ידע ייחודי שמקצר תהליכי טיפול בתקלות ובמשימות תחזוקה.

התמחות במגדלי דירות – אנחנו ממוקדים בגדלי דירות גבוהים ומתקדמים, ויש לנו ניסיון מיוחד באתגרים המקצועיים ובדינאמיקה האופייניים למגדלי דירות.

טיפים

📌 לוועד הבית

"לשמור על עצמאות פיננסית"

הקפידו שהכספים ינוהלו בחשבון הבנק של ועד הבית, עם הרשאות צפייה לחברת הניהול.

המטרה היא בעיקר לחסוך הרבה בירורים מיותרים שיוצרים מתח וגוזלים זמן.

📌 לבעלי הדירות

"ודאו שאתם מכוסים היטב"

ההמלצה לבעלי דירות כוללת 4 סעיפים: ביטוח מבנה, ביטוח נזקי מים, ביטוח רעידת אדמה וביטוח ערך קרקע.

המסר ברור, הגנו על רכושכם ככל שידכם משגת. ברגע האמת זה תמיד משתלם.

📌 לדיירים

"איכות החיים מתחילה אצלכם"

הדברים הקטנים עושים הבדל גדול; אל תשליכו חפצים או תפזורת כלשהי לפיר האשפה, רק זבל שארוז היטב בשקיות זבל.

נזק או זוהמה בפיר המעלית גורמים לאי נעימות גדולה, וכרוכים בעלויות תיקון גבוהות.

כרטיס ביקור

שם החברה אדן אור ניהול ואחזקות מבנים בע"מ
שנת יסוד 2014
בעלים / מנהלים • נופר אלפסי – קרימינולוגיה, משפטים, יועצת ארגונית (תואר שני)
• דרור אלפסי – הנדסאי מכונות ואלקטרוניקה
אזורי פעילות • פתח תקווה
• קריית אונו
• גני תקווה
• רמת גן
• גבעת שמואל
משרדים פתח תקווה

למידע נוסף

דוא"ל eden-or.zapweb.co.il
דוא"ל eden.or.management@gmail.com
טלפון 073-7533575, 077-4413249