דינג דונג, המהפכה התחילה

מערכת Ding לניהול בתים משותפים צלחה את הפיילוט, וכעת כל ועד בית בישראל יכול להצטרף. הכירו את פריצת הדרך בעולם הבית המשותף
מערכת דינג

אנחנו יודעים שכבר שמעתם על פלטפורמות טכנולוגיות ועל אפליקציות לניהול בתים משותפים. יש לא מעט כאלה וחלקן בהחלט עושות את העבודה. אולי אתם אפילו משתמשים באחת מהן, ואולי אתם אפילו מרוצים.
אבל עולם הבתים המשותפים עובר מהפיכה ענקית ויש צורך בפתרון טכנולוגי חכם שגם מתאים להווה, עם הבתים המשוכללים והמתקדמים של היום, וגם יבטיח שקט נפשי לעתיד, כי קצב ההתפתחות בעולם הבית המשותף הוא מהיר מאוד.

במילים אחרות, הגיע הזמן לעשות לכם הכרה עם Ding, הפלטפורמה של העתיד לבתים המשותפים של הדור החדש.

שוחחנו עם יחזקאל עיני, סמנכ״ל שיווק ומכירות של מערכת Ding, בחברת התוכנה OXS.

איך ומתי הבנתם שיש צורך בפתרון חדש?

עמיר בר-עוז, הבעלים של OXS ושל המרכז לביטוח בתים משותפים, מסתובב עם התחושה שהגיע הזמן למשהו חדש כבר הרבה זמן. עמיר באמת מבין את העולם הזה של בתים משותפים ושל ועדי בתים לעומק. הוא גם בא מעולם הטכנולוגיה, כך שהאינסטינקטים המקצועיים שלו היו בהלימה עם הצורך האמיתי של ועדי הבתים.

בשלב מסוים, בערך לפני 3 שנים, עמיר הציג לנו את החזון שלו על מערכת ניהול אחת שמחברת את כל הגורמים שקשורים לחיים בבית המשותף, ומספקת מעטפת כוללת – תפעולית, פיננסית, משפטית – ויצאנו לדרך.

כבר כמה חודשים אנחנו נמצאים בפיילוט עם מספר בתים משותפים ברחבי הארץ. בנוסף, הצגנו את Ding לעשרות ועדי בתים, וכעת הגענו לשלב בו אנחנו פותחים את המערכת לכולם. כל ועד בית יכול להצטרף.

בקיצור, אנחנו, צוותי הפיתוח והשיווק של Ding, הבנו את הצורך להתחדשות בעולם מערכות הניהול תוך כדי הפיתוח, אבל עמיר ראה את זה לפני יותר מעשור, לדעתי – לפני כולם. "הכל משתנה", הוא היה אומר, "הכל משתנה".

מה בעצם משתנה? מהי המהפכה שמדברים עליה?

זה קל, אני אתן רשימה וכולם יבינו לבד; בית משותף מודרני הוא גבוה יותר. כלומר, יש יותר קומות ויותר דירות, מה שאומר יותר דיירים. יש יותר מתקנים, יש יותר מערכות שהן הרבה יותר מתוחכמות מאשר בעבר. יותר מערכות זה יותר ספקים, יותר חוזים ויותר דו"חות בדיקה. להמשיך?

ועד בית מתמודד היום עם אותם אתגרים – גבייה, תפעול, תחזוקה, תקשורת וכו' – רק בהיקפים ובעוצמות אחרות. גם הקצב אחר; היום קולטים את המכוניות החשמליות, מחר – וכבר מדברים על זה – בתים משותפים יהיו חלק ממערכת ייצור החשמל המקומית. בית משותף זה מיקרו-קוסמוס דינאמי.

אגב, גם הפתרונות משתנים; הטכנולוגיות בתחומי אינסטלציה, חשמל, משאבות, מיזוג מתקדמות יותר וגם הן דינאמיות. וזה עוד לפני שדיברנו על מעליות, חניה, בינוי ועוד.

ברור שהכלים הקיימים כבר לא מספיקים.

אז אתם מספקים מערכת יותר חזקה ויעילה?

ברור, אבל זה ממש ממש לא הכל. למעשה, מערכת יותר חזקה ויעילה זאת רק ההתחלה. המוטו שהוביל אותנו כל הדרך הוא, שלא מספיק להיות יותר טובים, חייבים להיות פורצי דרך.

איפה Ding פורצת דרך?

אנחנו מדברים על כמה פריצות דרך שמציבות את Ding דורות קדימה. אנסה לקצר כי מדובר באמת בשינוי דרמטי תחום של ניהול בתים משותפים.

אם מדברים על יעילות, Ding מעניקה עוצמה ניהולית ותפעולית שמעולם לא היתה בידיהם של האחראים על תפקוד הבית. המערכת מחברת לסביבה אחת את כל הגורמים שקשורים לניהול הבית המשותף – הוועד, חברת הניהול, צוותי התפעול, בעלי הדירות, הדיירים, הספקים. כולם יחד במערכת משותפת לבית המשותף.

ל-Ding יש רישיון 'ארנק דיגיטלי' של הרשות לשוק ההון (רישיון למתן שירות בנכס פיננסים מס' 68596). למעשה Ding היא מערכת פיננסית לכל דבר ועניין.
זאת בשורה עצומה. ההתנהלות הכספית של הוועד קופצת מדרגה – בעצם כמה מדרגות – גם בהיבט של נוחות וגם בהיבט של האפשרויות שנפתחות, גם מול הדיירים בכל הקשור לגבייה וגם מול ספקים בכל הקשור לתשלומים.
הכל מתנהל באופן אוטומטי, בקישור לחשבון בנק בנאמנות שמגן על כספי הדיירים, ועם דו"חות מפורטים לוועד.

מדובר באמת בחדשנות תפעולית וטכנולוגית ברמות הכי גבוהות.

כיצד Ding עוזרת לוועד בתחום המשפטי?

לדעתי זאת פריצת דרך לא פחות גדולה מעניין 'הארנק הדיגיטלי'. Ding מאפשרת תיעוד מלא של מסמכים מסוגים שונים, פרוטוקולים, דו"חות, סקירות, וכמובן חשבוניות, תעודות משלוח וקבלות. הכל, כולל כל המסמכים, במקום אחד. דברים כאלה ראינו עד היום במערכות בנקאיות, למשל.

וזאת רק ההתחלה; מערכת Ding נותנת מענה לעניינים שקשורים לרגולציה של פעילות הוועד. אני אתן דוגמא אחת שתמחיש את העניין: עם Ding אפשר לקיים אסיפות דיירים וירטואליות חוקיות. זה יתרון עצום לבית משותף עם עשרות בעלי דירות.
אני מדגיש, לא מדובר על ישיבות וידאו סטנדרטיות, אלא על אסיפות דיירים עם החלטות ועם פרוטוקול שעומדות בכל דרישות החוק, הכל בתוך המערכת.

השוק בשל למערכת כמו Ding?

לפי התוצאות של הפיילוט ולפי התגובות במצגות שעשינו, התשובה היא 'כן'. ברור שלכל ועד יש את הקצב שלו והנקודות שיותר חשובות לו. לא מדובר בלקוחות הומוגניים. לכן אנחנו מאפשרים לוועדי בתים להשתלב בצעדים מדודים. אנחנו מעניקים 3 חודשים חינם כדי "לטעום", ו-50% הנחה לשנתיים הראשונות, מתוך הבנה שהטמעה של מערכת היא תהליך.

בנינו גם מערך תמיכה ושירות שמלווה את הלקוח – ועד הבית או חברת הניהול, במקרה שלנו – בתהליך ההטמעה ואחר-כך בתפעול השוטף.

אמרת חברות ניהול?

ברור, כבר הזכרתי את זה קודם. אנחנו מספקים פתרון לניהול הבית המשותף, בלי קשר איך וע"י מי הוא מנוהל, בין אם ישירות ע"י ועד הבית או באמצעות חברת ניהול. זה מובן מאליו.
יותר מזה, יש בתים בהם יש חלוקת עבודה בין הוועד לבין חברת הניהול. למשל, הוועד מטפל בגבייה וחברת הניהול בתחזוקה – Ding ערוכה גם למצבים האלה.

תכלס, בחברות ניהול שרואות את העתיד מגיע, דחקו בנו יותר כדי להצטרף לפיילוט. מי שמכיר את הענף יודע שזה לא מפתיע; חברות הניהול מאוד רגישות לאיכות השירות וכאשר הן מזהות כלי שיכול לעזור – במקרה שלנו, לעזור בגדול – אתה רואה התעניינות גבוהה. הרבה שאלות, ירידה לפרטים, בדיקת תרחישים.

חייב לומר שהיו הרבה מקרים שהדיון עם אנשי חברות ניהול הוליד רעיונות טובים בפיתוח.

מה המחיר של מערכת Ding?

10 ש"ח בחודש לכל דירה בבניין. וכאמור, ללקוחות בר-עוז יש הטבה ייחודית – 3 חודשי התנסות חינם ו-50% הנחה על דמי המנוי לתקופה של שנתיים.

מה צריך לעשות כדי להצטרף?

זה פשוט: רק ללחוץ על הקישור להצטרפות למהפכה של Ding.

***

להורדת עלון מידע בנושא Ding
לכתבה בדה-מרקר אודות Ding