כמו שאתם ודאי יודעים, הנושא מס' 1 בסולם העניין של ועדי בתים בישראל (וככל הנראה בעולם כולו) הוא ההתמודדות עם סרבני תשלום. עסקנו בכך פעמים רבות במידעון בר-עוז ומזוויות שונות.
הפעם אנחנו מביאים בשורה של ממש: משרד המשפטים השיק מערכת דיגיטלית להגשת תביעות בשירות עצמי.
המערכת מיועדת לוועדי בתים.
המערכת החדשה מספקת מידע משפטי והדרכה לוועד הבית ומאפשרת להגיש תביעה בנוגע לתשלום דמי ועד בית בבניין משותף.
המערכת יכולה לסייע למשתמש (חבר ועד או גורם מוסמך אחר מטעמו) להבין את הליך המשפטי, להכין את המסמכים הנדרשים, ואף לנסח כתב תביעה תוך התאמה לדרישות החוק.
בשלב זה ניתן להגיש תביעה בודדת, נגד בעל דירה או דייר אחד. בהמשך ניתן יהיה להגיש מספר תביעות יחד.
בכוונת משרד המשפטים להרחיב את שירותי המערכת עבור ועדי בתים גם לתביעות נוספות.
התביעה מוגשת לערכאה המשפטית המוסמכת לטפל בנושאים הקושרים לבתים משותפים – המפקח על רישום המקרקעין. תוך 14 ימים מזכירות המפקח על המקרקעין צריכה להתחיל לטפל בתביעה.
בינתיים מדובר בתהליך בן 3 שלבים:
בעתיד המערכת תאפשר לשני הצדדים לתביעה – ועד הבית ובעלי הדירה או הדיירים – לנהל משא ומתן באמצעות המערכת עד ליישוב הסכסוך.
מסמכים שיש להכין מראש