מעליות ועוד | שרון ברדה

בדיקת בטיחות למעלית – זה באחריותכם

אחת לחצי שנה יש לבצע בדיקת בטיחות תקופתית למעלית ("בדיקת מהנדס"). החוק מאוד קשוח בכל הקשור לבדיקה וליישום המסקנות. כדאי לדעת
פיר מעלית

כולנו מכירים את 'הטסט' שעל כל מכונית לעבור אחת לשנה. כולנו מבינים את הסיבה – בטיחות. לכן פעם בשנה כולנו הולכים לבדוק את האוטו, לסדר מה שצריך – בלמים, צמיגים, חשמל וכל השאר – ועומדים בתור לבדיקת הרישוי השנתית. במעליות זה קורה פעם בחצי שנה, כך עפ"י החוק.

בדיקת בטיחות תקופתית של מעלית

  • על הבדיקה להתבצע אחת ל-6 חודשים ע"י בודק מוסמך ע"י משרד העבודה או משרד הכלכלה.
  • קיום הבדיקה הוא באחריות ועד הבית.
  • הבדיקה היא בנוסף לכל הבדיקות השוטפות והתחזוקה שמבצעת חברת המעליות.
  • מטרת הבדיקה היא איתור ומניעה של תקלות בטיחות.
  • תסקיר הבדיקה (הדו"ח) מחייב לפעול לתיקון הליקויים תוך 45 ימים.
  • הבודק רשאי לקבוע לוח זמנים מקוצר לפי שיקול דעתו.
  • תסקיר הבודק נשלח ללקוח (הוועד המזמין), למשרד העבודה, ולמפקחים.
  • המפקחים, אליהם מגיעים דו"חות הבדיקה, מבצעים בקרה על הדו"חות, לדוגמא: כדי לגלות תקלות חוזרות שעשויות הצביע על הזנחה מתמשכת.
  • מפקח רשאי להוציא צו מנהלי שמחייב טיפול ע"י הוועד תוך 30 ימים (צו שיפור).
  • מפקח גם רשאי להשבית מעלית באופן מיידי עקב חשד לתקלות בטיחות (צו בטיחות).
  • אי עמידה בדרישות ובתנאי הצווים כרוך בקנסות.
  • אי קיום הבדיקה הוא עבירה פלילית.
  • אי ביצוע הנחיות הדו"ח הוא עבירה פלילית.
  • אי קיום הוראות הצווים הוא עבירה פלילית.
  • תיקון הליקויים עפ"י דו"ח הבדיקה הוא באחריות ועד הבית.

מידע באתר הממשלה

נהלו רישום מדויק של הבדיקות, בצעו את הוראות הדו"חות של הבודקים, ושמרו על דו"חות אלו ועל הוכחת הטיפול

דגשים לוועד הבית

האחריות שמוטלת על כתפי ועד הבית בכל הקשור למעליות היא רב-מימדית. כמות הבדיקות הנדרשות בנושא המעליות עלולה לבלבל, אך יש להקפיד על כולן וכסדרן. אין טעם להסתבך עם הרשויות ועוד יותר אין טעם לקחת סיכון. במקרה של תקלה שגורמת לפגיעה, הכתובת תהיה ועד הבית.

נהלו רישום מדויק של הבדיקות, בצעו את הוראות הדו"חות של הבודקים, ושמרו על דו"חות אלו ועל הוכחת הטיפול.
כדאי שיהיו לכם תזכורות יומן למועדי הבדיקות הדרושות, וגם תיקייה מסודרת – פיזית או וירטואלית – עם כל הדו"חות והמסכים הנלווים. כמו שאתם רואים במידעון בר-עוז, נושא המעליות דורש תשומת לב מיוחדת וכולל לא מעט "ניירת". המעקב אחרי ביצוע הנחיות הדו"ח צריך להיות כחלק ממערך ניהול המשימות והפרויקטים – באקסל מסודר או במערכת הניהול בה אתם משתמשים. בדרך כלל דו"ח הבדיקה הוא רק ההתחלה.

***
שרון ברדה

שרון ברדה

מומחה בתחום המעליות עם ניסיון מקצועי של יותר מ-20 שנה. ראש ענף מעליות ושינוע בארגון שמאי הרכוש בישראל.

טלפון: 050-9444777 * מייל: sharon@hsayl-lift.co.il
אתר: sharonbarda.com

אולי יעניין אותך גם

תיעוד – רציפות ועד בית
איך מערכת Ding עוזרת לוועד לשמור על רציפות?
עזיבה של חבר ועד בית עלולה לגרום לבעיות ולנזקים כתוצאה משבירת הרציפות. במערכת Ding הרציפות...
אוורור במעליות
אוורור במעלית – מאוור, מפוח או מזגן?
התקן אוורור במעלית הוא הכרחי, ודאי בימים החמים של הקיץ הישראלי. איזה פתרון אוורור מתאים...
טיפול בבעיות רטיבות
בעיות רטיבות ואיתור נזילות
איך מונעים בעיות של רטיבות ומה עושים כדי לטפל בהן לפני שהן הופכות לפרויקט עם...
מתחם מגורים
"בחזון שלי אנחנו נהיה חברת בוטיק גם אם נכפיל ונשלש את מספר הבניינים והדיירים"
שיחה קצרה עם רותי שוסטר, מנכ"ל חברת שוסטר ניהול ואחזקת מבנים
פסק דין רכוש משותף
מחסן שהפך לדירה וחניה שהפכה לחצר
פסק דין העוסק בסכסוך שכנים מבהיר שוב את הכללים בכל הנוגע לשימוש ושינויים ברכוש משותף...
סיכונים ועסקים
אם אין כיסוי ביטוחי, את מי לדעתכם יתבעו?
כמה חשוב שיהיה ביטוח אתם ודאי יודעים, אלא שלא פחות חשוב זה לבדוק אותו מפעם...

לקבלת הצעת מחיר

נגישות