חברות ניהול

"כל סוג אוכלוסייה יודע לבוא בדרישות, ומצד שני יודע להוקיר תודה"

שיחה קצרה עם רשבי משולם, בעלים ומנכ"ל חברת 'אפ-קיפ' לניהול בתים משותפים

מאת: שירות RMCM

eden-or

חברת 'אפ-קיפ' (Up-Keep) ניהול ואחזקות מתאפיינת בגיוון דיירים. האם זה משפיע על ההתנהלות של החברה והצוות? כיצד זה משפיע? איך זה קשור, אם בכלל, להחלטה להעסיק יועץ משפטי צמוד? וזה לא הדבר היחיד שיוצא דופן בסיפור של אפ-קיפ, שפועלת כבר משנת 2011 ומשרתת דיירים בעשרות בניינים.

חשבנו שכדאי להבין מה מיוחד בחברה שמטפלת גם בבניינים קטנים וגם במגדלי ענק עתירי מערכות. אז הלכנו לשוחח עם רשבי משולם, המייסד, הבעלים והמנכ"ל

4 שאלות ייחודיות, שאלת הביטוח והשאלה הזהה.

איך נותנים שירות לאוכלוסייה כל-כך מגוונת?

אני לא בטוח שזה יוצא דופן, אנחנו ודאי לא החברה היחידה בענף שנותנת שירות למגוון סוגי אוכלוסייה. לפעמים זה בא עם מיקוד אזורי שיש בו גיוון, ולפעמים, כמו אצלנו, מצורת ההתפתחות לאורך השנים. התחלנו עם בניינים קטנים, עברנו למגדלים, אבל החלטנו להישאר גם עם הלקוחות הוותיקים. בסופו של דבר הם היו הבסיס לצמיחה שלנו. בזכות שביעות הרצון שלהם הגיעו אלינו המגדלים והמשרדים.

מפרספקטיבה של שנים אני יכול להגיד שבסופו של דבר ההבדלים בתפעול של בניין לא קשורים לסוג האוכלוסייה בבניין אלא לצרכים של הבניין. מובן כי במגדל מגורים חדש יש יותר מערכות והן יותר מתקדמות, וכמות הפניות גדולה יותר, אבל גם בבניין קטן של 4-8 קומות וגם במגדל יוקרתי עם עשרות דירות, הדברים נשענים על התקשורת עם הוועד ועם הדיירים ועל האמון. אם יש לך את אותה מחויבות לכל בניין – זה עובד.

שתי אוכלוסיות שדורשות התאמה תפעולית מיוחדת הן אוכלוסייה של דיירים מבוגרים, ומצד שני אוכלוסייה של משפחות צעירות עם ילדים. בשני המצבים האלה יש אתגרים מיוחדים. למשל, בבניין עם הרבה ילדים צריך לחשוב על אחסון אופניים ולנהל את פעילות הניקיון לפי שעות הילדים.

יש לנו גם מזה וגם מזה ואת כל מה שביניהם. השיקול היחיד והקובע הוא הסכמה של הוועד לצורת העבודה שלנו.

בשורה התחתונה, אני יכול להגיד שכל סוג אוכלוסייה יודע לבוא בדרישות, ומצד שני יודע להוקיר תודה. נדמה לי שזה מה שחשוב.

גם בנושא של רכב חשמלי אין הבדל?

ברור שיש הבדל, אבל קודם כל תודה על השאלה, כי זה בדיוק הנושא שמוכיח את מה שאני אומר, שההבדל הוא תפעולי בלבד.

את מגמת העלייה של המכוניות החשמליות אנחנו מרגישים היטב לכל רוחב החזית, בבניינים הקטנים שאנחנו מנהלים ובמגדלים, בצפון תל-אביב ורעננה ובדרום תל-אביב, וכמובן בבנייני המשרדים שבטיפולנו.
כולם בלי יוצא מן הכלל מבינים שחייב להיות סדר בעניין הזה ואת החשיבות של קפדנות בטיחותית.

אם יש נושא שבו מוכרחים לייצר סדר מופתי בבית משותף זה עניין החניה. זה המקום בו הסבלנות נעלמת בשבריר שנייה והפוטנציאל לחיכוך הוא אינסופי. בעידן החשמלי העניין כמובן מסתבך, בעיקר בגלל עמדות הטעינה וכל מה שכרוך בכך.

אנחנו נערכנו מראש עם שלוש חלופות שכל אחת מתאימה לסוג בניין אחר; למגדלים מתאים פתרון מערכתי עם חברה שמנהלת את ההתקנה ואת הטכנולוגיה, בבתים יותר נמוכים ועם פחות דירות אפשר לעבוד עם מונים מפוצלים, ובבתים קטנים עם מעט דירות גם פתרון באמצעות המונה הדירתי יכול להספיק.

בכל חלופה שאנחנו מציעים יש קריטריונים וסטנדרטים שקובעים איך יטופל החשמל, איך תבוצע ההתקנה של עמדת הטעינה ואיך מפקחים ובודקים. יש גם את נושא הביטוח אבל הבנתי שעל זה נדבר בנפרד.

באופן כללי כל פרויקט של הכנה לרכב חשמלי בכל סוג בניין כולל שלוש תשובות: מהיכן מגיע החשמל, איך משלמים על החשמל ובטיחות. אי אפשר ובעצם אסור לאלתר בנושא הזה.

למה חברת ניהול צריכה יועץ משפטי צמוד?

לא חובה להעסיק יועץ משפטי במשרה מלאה. מה שחשוב הוא שלחברת ניהול יהיה ייעוץ משפטי זמין. זה יכול להיות בהסדר ריטיינר או לפי שעות עם משרד עורכי דין, או עם יועץ פנימי כמו שאנחנו בחרנו לעשות.

כשמדברים על ייעוץ משפטי בדרך כלל חושבים על הקצוות – סכסוכי שכנים, תביעות צד ג', הונאות של ספקים וכיוצא בזה עניינים מתגלגלים לבית משפט. דווקא לדברים האלה מתאים שירות של משרד עורכי דין.
את הייעוץ המשפטי ברמה השוטפת צריך לדברים אחרים שאולי נחשבים קטנים אבל בסופו של דבר הם מאפשרים לבניין לנוע. מקרי הקצה הם חריגים.

אם אני יכול להרים טלפון ליועץ משפטי כדי להתקדם עם ספק שמעלה סוגייה תוך כדי עבודה, או כדי לפתור מכשול גבייה, או כדי לפתור אי בהירות משפטית – זה עוזר מיידית, ולא באמת משנה אם מדובר ביועץ שכיר או פרילנס.

איך אדם דתי יכול להתחייב לשירות 24/7?

קודם כל, עובדה שאפשר ועובדה שזה עובד ואפילו מצליח. חשוב להדגיש שאנחנו כחברה לא פועלים באזורים שנחשבים דתיים בהכרח, אלא באזורים כלליים וזה בעצם חלק מגיוון האוכלוסייה שלנו, שעליו דיברנו קודם.

לעניין עצמו; זה נכון, אני אדם עם השכלה תורנית גבוהה וחובש כיפה. ברור לחלוטין שאלו דברים שמשפיעים על חיי וגם על עבודתי ועל פרנסתי. הרקע שלי השפיע על אופן בו בניתי את הצוות שלי, שמתפקד 24/7 כמו בכל חברת ניהול. אין מצב שדייר נשאר ללא מענה ויש לכל דייר את כל הכלים – היום מדובר בכלים דיגיטליים – לתקשר איתנו.

יש לי אידיאולוגיה ויש לי אמונה ואני משתמש בשתיהן כדי להוביל את החברה לסטנדרטים של איכות וביצוע ולצמיחה. חוץ מזה יש לי גם ידע עצום וניסון רב בענייני תחזוקה של בניינים ומערכות טכנולוגיות.

כאמור, אני רואה ברכה בעמלי והלקוחות שלי מרוצים. מה צריך יותר מזה?

שאלת הביטוח

בעניין הביטוח אין פשרות. לא נכנס לבניין בלי שיש לוועד ביטוח צד ג' בהיקף המתאים. הדרישה בנושא צד ג' מלווה בהמלצה לוועד הבית לכסות את עצמו ואת הבניין גם בכיסויים אחרים.

בנושא הרכב החשמלי שדיברנו עליו קודם, כל מי שמתקין עמדת טעינה – בכל אחת מהשיטות – מחויב בחתימתו לכיסוי ביטוחי, לסטנדרטים של בטיחות ולפיקוח ובקרה מקצועיים.

אנחנו מצדנו כחברה מכוסים בכל כיסוי אפשרי שמבטיח לנו שקט נפשי.

השאלה הזהה: מדוע לבחור בכם?

מערכות שירות מתקדמות – לכל בעלי דירה וכל דייר יש גישה לאפליקציה חכמה בה הוא יכול להתעדכן בתשלומים, סטטוס קריאות וכמובן לפתוח קריאת שירות חדשה.

קשר אישי – לכל דייר יש כתובת לפניות אישיות אל מנהל הבניין, מנהלי אזורים ומוקד שירות אנושי 24/7. בשעות העבודה מוקד פנימי ואחרי שעות העודה מוקד חיצוני.

אחריות כוללת על מערכות הבניין – חשוב במיוחד בבניינים חדשים וגבוהים בהם פועלות מערכות רבות, ולעתים גם מתקני בריכה וספורט.

ניהול פרויקטים – ערוכים לתת גם מענה יוצא דופן. לדוגמא: תכנון והתקנה של מערכת  בקרת כניסה במגדל דירות יוקרה.

טיפים

📌 לוועד הבית

"תדרשו שקיפות ותשתמשו בה"

חברת הניהול מחויבת לשקיפות? זה יפה וחשוב אבל זה לא יעזור אם אתם לא תנצלו את השקיפות ותבדקו את הדברים באופן שיטתי.

תהיו עם היד על הדופק.

📌 לבעלי הדירות

"תחזוקה מעלה את ערך הנכס"

תפעול תקין עם שירותי תחזוקה ובקרה שוטפת עולים כסף, זה נכון. אבל הם שווים יותר – גם בשמירה על איכות החיים וגם בהשבחת ערך הנכס למכירה.

דירות בבניינים מתוחזקים שוות יותר.

📌 לדיירים

"אתם לא לבד"

בכל רגע נתון, במיוחד בבתים משותפים גדולים עם הרבה דירות ודיירים, יכול לקרות משהו מעצבן. ברוב המקרים מדובר בעניין קל ופתיר. פשוט תעדכנו.

התפקיד של חברת הניהול הוא לתת לכם שקט.

כרטיס ביקור

שם החברה אפ-קיפ ניהול ואחזקות
שנת יסוד 2011
בעלים / מנהלים • רשבי משולם, מייסד ומנכ"ל
אזורי פעילות • רעננה
• צפון תל-אביב
• מרכז תל-אביב
• דרום תל-אביב
• גבעת שמואל
משרדים פתח תקווה

למידע נוסף

דוא"ל up-keep.co.il
דוא"ל office@up-keep.co.il
טלפון 03-6399999