חברות ניהול

"יש תפיסה רווחת כאילו הדייר החדש הוא אחר, אבל זה לא נכון. הבניין הוא אחר"

שיחה קצרה עם מאיר גמזו, מייסד, בעלים ומנכ"ל חברת 'האומן' לניהול בתים משותפים

מאת: שירות RMCM

'האומן' היא חברת ניהול ותיקה מאוד. זה אומר שהיא חוותה בזמן אמת את התהפוכות הגדולות של ענף ניהול בתים משותפים, ממש מתחילת הדרך בראשית שנות ה-90' של המאה העשרים ועד היום, ומה שיותר חשוב – עברה את תהליך המודרניזציה של הבית המשותף.
חשבנו שהפרספקטיבה של חברת 'האומן' על עולם הבית המשותף עשויה להיות מרתקת במיוחד, והלכנו לשוחח עם מאיר גמזו, המייסד, הבעלים והמנכ"ל.

4 שאלות ייחודיות, שאלת הביטוח והשאלה הזהה.

עברת יותר מ-3 עשורים בתחום. כמה באמת גדולה המהפכה של הבית המשותף?

מהפכה ענקית וזאת רק ההתחלה. אני מסתכל אחורה וזוכר שכאשר נכנסתי לתחום, בשנת 1993, אפילו העניין של מקומות חניה בבתים משותפים היה ממש בחיתולים. רק 10 שנים קודם לכן נקבעו התקנות המחייבות לגבי חניון בבית משותף. היום אנחנו בתוך מהפכה חדשה של מקומות החניה לכלי רכב חשמליים. מי חשב אז על מכוניות חשמליות? עברתי את כניסת הטלוויזיה בכבלים, את ה-Wi-Fi – כשאנחנו יצאנו לדרך עוד לא היה אינטרנט בעולם, אפשר לדמיין דבר כזה היום?

כשמסתכלים היום על בתים משותפים לעומת ההיסטוריה הלא ממש רחוקה, מדובר בעולם אחר, החל משיטות הבנייה, דרך המערכות השונות בבניין שהפכו ליותר ויותר מתוחכמות, ועד לאורחות החיים של הדיירים. עלה על דעתו של מישהו שאנשים יעבדו מהבית? שנצטרך לקחת בחשבון עשרות שליחים שמביאים ארוחות? שכל השיח עם הדיירים יתנהל בזמן אמת ברשתות תקשורת עם וידאו?

אחד המדדים לעוצמת השינוי שעבר על עולם הבתים המשותפים הוא הידע הנדרש מבעלי המקצוע השונים. בכל תחום – מעליות, משאבות, חימום, קירור – אנשי המקצוע שאיתם אנחנו עובדים צריכים ידע רב תחומי כדי לטפל בהתקנות ובתקלות. מעלית, למשל, היא כבר לא מערכת מכנית אלא מחשב נייד.

אתם עובדים באופן מאוד ריכוזי. מה היתרון?

כן, אנחנו עובדים כך שאני, המנכ"ל, מתפקד בעצם כמוקד הפניות. כל דייר יודע שכאשר יש תקלה או בירור או כל עניין, אני הכתובת 24/7. ממני יוצאות ההפעלות וההנחיות לבעלי המקצוע השונים ולחברי הצוות של החברה. בכל רגע נתון אני באופן אישי יודע בדיוק מה קורה בכל אחד מהבניינים שהחברה אחראית להם.

נכון, זאת גישה שונה לניהול, שכנראה לא מתאימה לכל חברה, אבל היא מתאימה לי ועובדת לי כבר 30 שנה. נגזרת מזה אסטרטגיה של חברת בוטיק. אנחנו מאוד בררנים בבחירת הבתים שאיתם נעבוד וגדלים בצעדים מדודים.

היתרון הוא שליטה מוחלטת במה שקורה ואחריות מלאה. הצוות שלי יותר רגוע, הוועדים יותר רגועים והדיירים גם יותר רגועים. האמת, גם אני, כמה שאפשר להיות רגוע בענף הזה.
אני חייב להגיד שגם הספקים השונים אוהבים את הגישה שלנו, למרות שלעבוד ישירות מול המנכ"ל זה בדרך כלל יותר תובעני.

אגב, כדי שזה יעבוד השקענו הרבה בבניית מערכת תקשורת חכמה שמחברת את כולם – הנהלה, ועדים, בעלי דירות, דיירים וספקים.

הדיירים של היום תובעניים יותר?

אני אפתיע פה, אבל התשובה היא "לא". הדרישות של דייר הן בסיסיות מאז ומתמיד – שהבניין יהיה נקי ושהדברים יעבדו כמו שצריך. זה היה נכון כשהיו לנו מעליות מכניות וזה נכון עם מעליות דיגיטליות.

אני מודע לכך שיש תפיסה רווחת כאילו הדייר החדש הוא אחר, אבל זה לא נכון. כמו שאמרנו, הבניין הוא אחר. קודם כל בבניינים החדשים יש יותר דיירים, אז באופן טבעי יש יותר המולה ויותר פניות. בנוסף, גם הדייר פוגש היום יותר מערכות שונות ומשונות וגם כאן באופן טבעי יש יותר תקלות.

מה שכן, לדיירים יש צפייה גבוהה יותר למהירות המענה והטיפול, ותכלס גם זה משהו טבעי לאור אמצעי התקשורת המתקדמים שמאפשרים לנהל שיח ומשימות באופן מיידי.

אתם מעסיקים את עובדי הניקיון ישירות ולא אמצעות קבלן?

הנשק הסודי שלנו הוא הניסיון, ויש לנו הרבה. אם יש משהו שלמדתי מהר והוכיח את עצמו לאורך השנים, זה שהניקיון עושה את ההבדל. כאשר הבית נקי הכל מתנהל אחרת. ואם מדובר בעניין כל-כך קריטי אני חייב שתהיה לי שליטה מחלטת על התוצאה, ואת זה אפשר להשיג רק כאשר אתה זה שמשלם לצוות הניקיון. חלק מהמדיניות היא תשלום עודף לעובדי הניקיון. יש אצלנו עובדי ניקיון שעובדים שנים, זה יתרון תפעולי עצום.

ניקיון, בניגוד לכל שאר הדברים, הוא עניין יומיומי. הדיירים פוגשים את זה כשהם יוצאים מהבית וכשהם חוזרים אליו, מה שקורה לפחות פעמיים ביום. הדבר היחיד שאולי דומה לזה הוא המעליות.

שאלת הביטוח

אני יודע שדרישת הסף עבור רוב החברות הוא קיומו של כיסוי צד ג'. כלומר, בלי צד ג' אין שירות. זאת מדיניות נבונה שמורידה מהראש את הסיכון הגדול ביותר.
אבל אצלנו דרישת הסף בנושא הביטוח היא מוחלטת – כיסוי מלא, כולל ביטוח מבנה, כולל כיסויים לחברי ועד הבית, כולל כיסויים לעובדים וכמובן כיסוי צד ג'.

ביטוח מלא יוצר המון שקט נפשי אצל חברי ועד הבית, וגם אצל בעלי הדירות, והתפקוד השוטף הרבה יותר יעיל.

השאלה הזהה: מדוע לבחור בכם?

חברת בוטיק אמיתית – המנכ"ל עם היד על הדופק כל הזמן, הוא הכתובת לפניות, בקשות ודיווח תקלות, והוא זה שמפעיל באופן אישי את הצוות המקצועי. שרשרת ניהול קצרה ויעילה.

מערך ספקים מובחר – אנחנו מבטיחים טיפול איכותי במערכות השונות בבניין, עם ספקים – טכנאים, מהנדסים וכד' – שנבחרו בקפידה ולמדו בדיוק את הצרכים שלנו ואת הדרישות שלנו.

מיקוד אזורי – אנחנו ממוקדים באזור צפון תל-אביב, עם קהל לקוחות הומוגני. השירות הוא מהיר מאוד ותמיד ברמה הגבוהה ביותר.

טיפים

📌 לוועד הבית

"הבית מתחיל ברחוב"

אתם יודעים שצריך "לחנך" את הדיירים להתייחס לרכוש המשותף כמו אל רכוש פרטי, שהרי הלובי הוא חלק מהבית.

זה מתחיל אצלכם, בהבנה שגבול הבית המשותף כבר במדרכה ברחוב.

📌 לבעלי הדירות

"ואהבת לרעך כמוך"

בשורה התחתונה, יש לכם המון אינטרסים משותפים עם בעלי הדירות האחרים בבניין.

כאשר מבינים את זה, פתאום הרבה יותר קל לקבל החלטות משותפות.

📌 לדיירים

"טוב שכן קרוב מאח רחוק"

אתם רוצים לאהוב את של חזרה הביתה – מהעבודה, מקניות, מחופשה? אתם רוצים לשמוח וליהנות "במגרש הביתי" שלכם?

הסוד הוא שכנות טובה.

האומן – כרטיס ביקור

שם החברה האומן
שנת יסוד 1993
בעלים / מנהלים
  • מאיר גמזו
אזורי פעילות צפון תל-אביב
משרדים חולון

למידע נוסף

דוא"ל meirgamzeletova@gmail.com
טלפון 052-2443683, 054-7682680