ביטוח מבנה לבית משותף

לקוחות יקרים,
אנו שמחים להודיעכם שהחל מיום 01/10/17, הוחלף ספק האינסטלציה בפוליסות ועד הבית שבהסדר. בכל נזק צנרת חדש החל מיום 01/10/17 הנכם מתבקשים לפנות לספק החדש ״אפיקי מרום״ בטלפון 03-9310201. לתשומת ליבכם המוקד פעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

למה צריך ביטוח מבנה לבית משותף?

רשימת הסיכונים והנזקים אליהם חשופים דיירי הבית המשותף ארוכה ומורכבת. שיטפון בחדר המדרגות מצינור שהתפוצץ, מעלית שניזוקה משריפה ו/או נזק מים, פיצוץ בלוני גז, שריפה, סערה סופה, נזקי רעידת אדמה ועוד.
היערכות נכונה לנזקים הדרמטיים שיכולים להיגרם לרכוש המשותף חייבת לכלול גם ביטוח מבנה לבית המשותף. בעת נזק קטסטרופלי, ביטוח מבנה לבניין המשותף סולל דרך חלקה לשיקום מהיר.

ביטוח מבנה לבית המשותף מכסה את החלקים המשותפים של מבנה הבית לרבות חדרי שירותים, חניונים, מקלטים, מבני עזר, חדרי מדרגות, גגות, שערים, גדרות, דלתות כניסה, לוחות חשמל, שמשות ומראות הנמצאות בחלקים המשותפים, אנטנה מרכזית, מעליות, מתקני הסקה, משאבות וגנרטורים וכל מתקן המשמש את כל בעלי הדירות או חלק מהם.

מה כולל ביטוח מבנה לרכוש המשותף?

נזקי שריפה, התפוצצות גז, פיצוץ צנרת, נזק מים למעלית

נזקי טבע (סערה או סופה), רעידת אדמה

פגיעת כלי רכב בבניין, פגיעת כלי טיס בבניין, נזק בזדון, פריצה וגניבה

חדש!

נזק לצמחיית הרכוש המשותף, שבר שמשות/מראות, תכולת הרכוש המשותף

למה בר-עוז?

  • בבר-עוז משווקים את הפוליסה המקיפה ביותר בשוק.

  • בבר-עוז ניהול תביעה מקצועי ורציף מול חברת הביטוח ובליווי שמאים מהשורה הראשונה.

  • הפוליסה הייחודית של ביטוח מבנה לבית המשותף בבר-עוז מציידת אותך בשורה של כלים שיבטיחו שיקום מהיר לבית המשותף ללא צורך בגבייה כספית מיוחדת מדיירי הבניין.

  • תשלום תביעה עד 30 יום מרגע קבלת חשבונית תיקון מסודרת מועד הבית.

  • התאמה כוללת ומקיפה של היקפי הכיסוי הביטוחי הנחוצים לבית המשותף על ידי צוות מקצועי.

  • מוקד חירום לנזקי אינסטלציה שפועל 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.

  • השתתפויות עצמיות מהזולות בשוק.

ביטוח מבנה הרכוש המשותף: חשוב לדעת

  • בביטוח מבנה יש לשים לב לכיסויים הנרכשים וגובה הכיסוי הביטוח, לרוב ייתכנו שינויים מהותיים בין חברות ביטוח (למשל, נזק מים למעלית לא בהכרח מכוסה בכל חברת ביטוח)

  • חברת המעליות מכסה נזקי בלאי בלבד למעליות ללא נזקי תאונות (לדוגמא: נזקי שריפה, נזק מים למעלית)

  • אחריות קבלן על פי חוק מכר הדירות אינו חופף לביטוח מבנה הבית המשותף. ועדי בתים רבים נוטים לחשוב שבניין חדש אינו זקוק לביטוח מבנה כיוון שהבניין באחריות הקבלן בשנה ראשונה. אחריות קבלן הינו למסירת מערכות תקינות אך לא לתאונות שונות. ביטוח המבנה מכסה נזקי תאונה לא צפויים (לדוגמא פיצוץ גז, נזקי שריפה וכו')

שאלות ותשובות

יש לכם התבלטות עם השכנים האם לעשות ביטוח מבנה משותף? כדאי שתדעו: בכוחו של ביטוח כזה להציל את המצב אם יתרחש נזק כלשהו במבנה שלכם. ביטוח כזה מכסה נזקים לכל המרחבים המשותפים, כגון הגג, המעליות ועוד.  

כן, פוליסת מבנה לרכוש המשותף של בר-עוז כוללת גם כיסוי נזקי מים למעלית.

כן. ביטוח מבנה מיועד לחלקים המשותפים בבניין, ביניהם גם חניון תת-קרקעי. חשוב לשים לב שיש חניון תת קרקעי לרכוש כיסוי ביטוחי גבוה יותר.

לא. ביטוח מבנה לא מכסה קלקול/בלאי, אלא מכסה נזק תאונתי. כלומר אם משאבה ניזוקה בגלל שריפה בבניין יהיה כיסוי ביטוחי במידה ונרכש ביטוח מבנה לרכוש המשותף.

כן, אך ורק אם נרכש ביטוח מבנה לרכוש המשותף. בעת אירוע שכזה, יוכל ועד הבית לתבוע את הביטוח רק במידה ורכש לבניין ביטוח מבנה הבית המשותף.

אופציה נוספת: הועד יכול לתבוע את ביטוח צד ג' של בעל הדירה שממנו נגרם הנזק.

הבעיה באופציה זו הינה:

1)      חלק לא מבוטל מהדירות בישראל אינן מבוטחות בביטוח דירה ולאלו שכן לא תמיד קיים כיסוי צד ג' בביטוח הדירה.

2)      גבולות אחריות של פרק צד ג' בדירה הן בממוצע כ 750,000 ₪, לכן סביר להניח שסכום הביטוח לא יספיק לכיסוי נזק משמעותי לרכוש המשותף.

3) תביעה יכולה לקחת זמן ולרוב צריך לתקן נזק באופן מיידי.

ביטוח מבנה אינו מכסה בלאי טבעי של הבניין ואינו קשור למצב המערכות בבניין. הביטוח מכסה נזקים בלתי צפויים שעלות תיקונם עלולה להסתכם במאות אלפי שקלים. לדוגמא:

  • שריפה שפורצת בבניין גורמת את אותו הנזק הן לבניין חדש והן לבניין ישן.

  • פיצוץ צנרת הגורם להצפה של המעליות משבית מעלית ישנה וחדש כאחד.

כן, במידה ויש כיסוי תכולה. כברירת מחדל הפוליסות החדשות של בר-עוז כוללות כיסוי תכולה לרכוש המשותף.

לא. על כל בעל דירה לדאוג לביטוח דירה פרטי.
אולם אם מקור הנזק הוא הרוכש המשותף ומדובר מרשלנות של הבניין אזי ביטוח צד ג׳ של הרכושהמשותף יכסה את הנזקים לדירות וביטוח מבנה לרכוש המשותף יכסה נזקים לרכוש המשותף.